مهم ترین توصیه های قبل از کاشت ابرو

اقدامات قبل از کاشت ابرو
آنچه می خوانید...

کاشت ابرو یکی از روش های کم تهاجمی برای زیباسازی چهره می باشد که این روزها طرفداران بسیاری به خود جذب کرده است. ابروها یکی از بخش های صورت بوده که در زیبایی افراد تاثیر بسیار زیادی دارند. هنگامی که ابروها خوش فرم و پرتراکم باشند زیبایی چشم ها دو چندان دیده می شود. بنابراین داشتن ابروهایی منظم و پرتراکم می تواند تاثیر بسزایی در چهره داشته باشد. ریزش ابرو و کم پشت بودن آن چه در بانوان و چه در آقایان می تواند سبب سلب اعتماد به نفس آن ها شود. بنابراین کاشت ابرو یک روش دائمی برای برگرداندن ابروهای از دست رفته و بازگردانی اعتماد به نفس در این افراد می باشد. این روش بدون درد و با حسی موضعی انجام می شود. عارضه خاصی ندارد و نیازمند یک بانک موی مناسب می باشد اما برخلاف کاشت مو که نیازمند بانک موی طبیعی بسیاری است تامین بانک مو در کاشت ابرو راحت تر است. اما نکته ای که باید در نظر گرفته شود اقدامات قبل از کاشت ابرو می باشد که بر روند کاشت و پشت سر گذاشتن دوران نقاهت بسیار مهم است. اگر شما هم قصد دارید کاشت ابرو انجام دهید و می خواهید اقدامات قبل از کاشت را بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

توصیه های ضروری قبل از کاشت ابرو

همانگونه که گفته شد اقدامات قبل از کاشت ابرو می توانید تاثیر بسزایی در روند کاشت و بهبودی پس از کاشت داشته باشد . از این رو در نظر گرفتن این اقدامات بسیار مهم هستند. برخی از این نکات به شرح زیر می باشند:

قطع مصرف دخانیات

حتما شما هم می دانید که نیکوتین می تواند سبب کاهش روند بهبودی و خون رسانی به بافت ها شود . بنابراین یکی از مهم ترین اقداماتی که قبل از هر گونه عمل جراحی بایستی در نظر گرفته شود قطع مصرف سیگار و دخانیات می باشد. توصیه ما به شما این است که یک ماه قبل از اقدام به کاشت ابرو مصرف دخانیات مانند سیگار ، قلیون و … را محدود و قطع کنید.

قطع مصرف مکمل های حاوی ویتامین E

ویتامین E می تواند سبب رقیق شدن خون شود و این موضوع روند کاشت ابرو را با مشکل مواجه می کند. بنابراین در اقدامات قبل از کاشت ابرو لازم است ۱۰ روز قبل مصرف این نوع مکمل ها را کاهش دهید. هم چنین غذاها و مواد غذایی حاوی این ویتامین مانند بادام را تا حد ممکن مصرف نکنید.

قطع مصرف آسپیرین

برخی افراد در سنین میانسالی اقدام به مصرف آسپیرین می کنند که این دارو نیز سبب رقیق شدن خون می شود بنابراین بهتر است ۱۰ روز قبل از کاشت ابرو مصرف آسپیرین را قطع کنید. رقیق شدن خون کاشت ابرو را مشکل می کند و سبب خونریزی در طی کاشت می شود.

قطع مصرف مشروبات الکی

الکل نیز همانند ویتامین E و آسپیرین می تواند سبب رقیق شدن خون شود. به توصیه دکتر چعباوی زاده بهترین متخصص پوست و مو در تهران مصرف مشروبات الکی می تواند مشکلات متعددی برای افراد ایجاد کند. توجه داشته باشید که رقیق شدن خون در هر صورت می تواند فرآیند کاشت ابرو را با اختلال مواجه کرده و سبب خونریزی در حین کاشت شود. بنابراین بهتر است یک هفته قبل از کاشت مصرف الکل را قطع کنید.

نمونه های کاشت ابرو

قطع مصرف ماینوکسیدیل

بسیاری افراد برای درمان ریزش مو و ابروهایشان محلول ماینوکسیدیل مصرف می کنند. اگر قصد دارید کاشت ابرو انجام دهید نیاز است یک هفته قبل از کاشت مصرف محلول ماینوکسیدیل را قطع کنید. البته فراموش نکنید که این محلول به دلیل تاثیراتی که می تواند بر روی بدن داشته باشد چه قبل از کاشت و چه بعد از کاشت لازم است با مشورت پزشک مصرف شود.

استراحت و خواب کافی شب قبل از کاشت ابرو

ممکن است شب قبل از کاشت دچار استرس و اضطراب شوید که این موضو طبیعی است اما استرس بیش از حد می تواند فرایند کاشت را با اختلال مواجه کند. خواب و استراحت کافی از مهم ترین اقدامات قبل از کاشت ابرو به میان می آیند می دانید که خواب می تواند نقش مهمی در تنظیم هورمون ها و شرایط سلامت بدنی و روحی داشته باشد. بنابراین سعی کنید میزان استرس خود را کنترل کرده و با آهنگی بی کلام و ملایم به خواب بروید.

استحمام در روز کاشت ابرو

رعایت بهداشت قبل از کاشت بسیار مهم می باشد. استحمام در روز کاشت ابرو سبب تمیز شدن پوست و موی شما می شود.

نتیجه گیری

فرآیند کاشت ابرو حساس و زمان بر بوده و اقدامات قبل از کاشت ابرو از مراحل مهم کاشت می باشد. به توصیه های پزشک خود گوش کرده و از کاشت ابروی خود مطمئن باشید. تصمیم قطعی در کاشت ابرو می تواند در اقدامات قبل از کاشت موثر باشد به گونه ای که در صورتی که مطمن باشید که می خواهید این کاشت را انجام دهید از یک ماه قبل برنامه ریزی کرده و اقدام می کنید.

اشتراک گذاری مطلب: 

دکتر صفیه چعباوی زاده

متخصص پوست و مو 20 سال سابقه در درمان بیماری های پوست و مو تربيت تيم جراحي مجرب در زمينه كاشت مو و استفاده از تكنولوژي های روزدنيا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + بیست =

آنچه می خوانید